Uppdatering vad som hänt sen sist

2014-01-05 / 17:04:28
Tjo!
Nu ska jag ge mig på den stora uppgiften att uppdatera allt som hänt sedan sist =)
Börjar väl med mig själv.
Är fortfarande sjukskriven men arbetstränar inte längre då jag inte klarade av det och stressade upp mig själv. Har mått väldigt dåligt under hösten och vintern.
Både min läkare och pykolog tror att sjukpensionering vore det bästa för mig. Så massa papper inskickade och intyg hit och dit. Tyvärr har inte FK samma förstående så det har blivit många överklaganden på deras beslut. Mycket väntan innan man får veta om det går igenom eller inte. Och detta med väntan är inte min grej. Förstör vardagen totalt med oro över framtiden.
Jag har dock lyckats med något bra under dena tid. Har ju kämpat med min vikt hel livet. Men dom senaste 9-10 månaderna har jag nu lagt på mig 10kg!!! Vad jag gjort och hur jag bärt mig åt vet jag inte. Kanske vänder det nu och bara säger poff. Hur som helst så får jag för första gången i mit liv hålla koll på vad jag äter =)
 
 
Sen går vi väl över till djuren då =)
Hundarna har det inte hänt något speciellt med. Dom är pigga och galna som vanligt =) Desamma gäller katterna. Men jag börjar dock bli lite valpsjuk =)
 
Jumjum
Där hände det rätt mycket och väldigt fort. Efter att jag slutade med arbetstäningen och inte hade någon ork att hålla igång alla hästarna om dom står i olika kommuner. Därför valde jag att flytta hem honom till hynboholm. Blev dock ändring i sita minuten och fick en plats till honom på hynboholms gård. Där har vvi paddock litet ridhus och full service. Vilket betyder att jag bara behöver ängna mig åt ridning och pyssel.
Höll igång honom under sensommaren men har nu tagit det lugnt ett tag. Ska försöka att ta tag i en ordenlig igångsättning när mitt psyke och form är med på det bättre. Han rids bara lite lugnt nån gång i veckan nu.
Han var väldigt stel och hängde på bettet och gick inte att forma alls. Därför har han nu blivit behandlad 2 gånger och fått akupunktur och lite knäckning så han är redo och mjuk för att komma igång =)
Lite bilder på Jump
 
Gino
Även här har det hänt en he del. Han har ju varit mest stående de sista året. Men så träffade jag en gammal vän en dag och det va då beslut kom plötsligt. Sälja eller sätta igång. Givetvis blev det det senare alternativet. Så dagen efter åkte han iväg ttill Hanna Larnemark för träning och tilridning. Där stod han en månad och fick en stor vändning i livet. Kom till en flock med 7 andra grabbar och fick komma ner på jorden rätt snabbt. Inte lönt att va hingstig där inte ;)
Så ha nblev tränad både av tränare och av sig själv. Han hade ju ett några problem. Han va ju tvungen att ha koll på sin flock, men i hagen frevid fanns en flock till med ston. Så han har vandrat fram och tillbaka hela dagarna och nätterna. Hade inte tid att äta så han ha rtappat mycket i vikt och muskler och ser just nu inte så vacker ut i kroppen. Men han är hemma nu i lugnet och får massa extra mat.
Jag tränar regelbunder för Hanna och mellan träningarna trocklar vi på själva. Jag börjar lita lite mer på honom och känner mig mer bekväm med honom i ridningen nu. Även om vi bara håller oss på fältet hemma.
Tanken är att han ska kastreras under vintern, men vill att han ska återhämta sig lite och lägga på sig innan det blir av. Sen att det fryser i backen så det inte är så leigt.
Har fått köpa en sade till honom åxå eftersom jag ladrig riktigt hittat någon som legat bra på hoonom. Men nu har vi en maxflex och vi gillar den båda två =)
Några bider från Ginos tränings upplevelse.
 
 
 
 
Hannes
Han har gått lite under hösten och vintern. Har dragit däck och blivit longerad. Sen har jag börjat lite smått att rida in honom. Har dock bara suttit och gått några steg eftersom jag vill ta det lugnt när jag är  såpass stor och han liten. Men små korta turer ska nog gå bra. Han tycke rdet är så himla kul att komma ut på tur och promenad.
Idag har han u även fått en vagn så inkörningen är påbörjad. Eftersom han dragit däck så pass många gånger så tror jag inte det blir några problem. Han spatserade på så glatt med vagnen idag =)
Hannes blev överlycklig när Gin okom hem från träningen igen. Hans bästaste bus kompis.
Bilder på Hannes
 
 
Pheew!! Nu har jag nog fått med dom större händelserna =)
Tror att det går att klicka på dom små bilderna för att se dom större.
Hej så länge!
 
 
 
 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: