Kloklippning

2014-12-17 / 13:28:22
Glömde ju skriva om den dramatiska upplevelsen! 
Efter promenaden tänkte jag att då är nog grabbarna grus trötta. Så tog in dom en och en i badrummet för kloklippning.
Pimpen va först i kön. Provade först med klo slipmaskinen, men den va ju livsfarlig. Hann väl nudda vid någon klo. Så blev hederliga tången. Pimp är rätt så snäll men han blir som en ål och sprattlar. Så när man väl fått tag i en klo kan han rycka till så man får börja om. Så matte va svett när han va klar.
Då var det Harrys tur. Slipen funkade inte på honom heller. Grejen med Harry är att han blir fly förbannad så fort man försöker klippa. Och då menar jag verkligen riktigt rasande. Brukar få ha munkorg men provade utan idag. Han skriker som om jag skulle sätta kniven i honom innan jag ens är i närheten av klon. Låter som jag försöker mörda honom. Men även han blev klar idag. Efter klippningen fick dom lite tassalva på sig. Som dom nu är i full färd med att slicka bort 😬 på nått sätt tror jag inte den gör någon nytt då. Nästan gång får jag nog sätta tratt på en stund efter smörjningen :)
Hilda slapp idag eftersom hennes klor blev klippta när hon var hos vetten sist. Annars är hon lite som både Pimp och Harry.
Brukar ovanliga fall lämna in dom på djursjukhuset för att få klorna korta och fina, men såhär innan jul vill man ju lägga pengar på klappar istället 😀
Pimpen har fullt upp med att tvätta bort det äckliga kletet matte hade på hans tassar.


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: