Träning med Mr G

2014-01-07 / 19:27:36
Tjo!
Idag var det dags ör träning för mig och Gino igen. Har ju fått klara oss själva under jul och nyår. Men tydligen har vi skött oss bra för vi fick beröm :)
Visade lite hur jag jobbar honom från marken och sedan fick jag hoppa upp. Idag tränade vi vidare på våra öppnor och vi fick prova på slutor, eller ja, fick veta hur det ska gå till om man tränat in skänklarna lite bättre :) Så det ska vi träna på tills nästa gång. Samt att vi ska ha lite galopp intervaller. Något mitt psyke måste tränas för åxå då jag fortfarande inte litar helt på herrn. Vore bra för honom att gå i skogen åxå, ännu ett moment jag inte känner mig säker på då jag inte vet hur han blir när vi ska förbi grannstallen. Så nästa gång lovade Hanna att hon skulle rida iväg på honom på grusvägen för att se hur han blir.
Blir lite trött på mej själv att jag fegat ur så. Men resan jag fick av honom för några år sedan har satt sig kvar i hjärnan. Men vi jobbar vidare för att jag ska få tilbaka tilliten till honom.
Skulle behöva någon med en cool lugn valack att ha som stoppkloss på uteritter. Varför dt behöver va en valack är ju för att G fortfarande är hingst.
Vet assistent har gett mig rådet att vänta lite med kastreringen tills han fått upp vikten lite. Även om han äter och r i hemma miljö.
Sen har det ju inte frusit i backen än heller.
Ja det va vad jag och Gino gjort idag :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: