Longering och tömkörning av Gino

2014-01-13 / 19:27:42
Idag trotsade jag och Gino den plötsliga kylan och gick ut i den plötsliga snön för att jobba.
Erkänner att det inte tog lång tid för mig att få upp värmen.
LOngeringen gick Gino på i. Men när vi gick över till tömkörning började han hetsa och drog åt alla håll utom det jag styrde åt.
Men i slutet jobbade han på bra även där. Lite lagom till att jag trodde jag skulle dö av att pulsa i snö och högt gräs :)
Fick några varv galopp i longeringen i högervarvet. I vänster galoppade jag mer än hästen mllan varven bara stannade han och tittade på mej och undrade vad tusan jag höll på med.
 
Så i fick en vinter till slut trors allt. Från +8 till dagen efter -12 och snö när det bara vart lera och kladd.
Nu är det ljust och fint ute så man inte blir helt deprimerad.
Ska komam mer snö under natten. *hoppas*
När jag ska köra dom där galopp intervallerna tränaren sa till mig att göra kan det va skönt med snö om jag trillar av. Sen orkar väl inte herrn dra iväg allt för mycket om han blir hetsig *nervös*
Ha nu en trevlig kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: