2 hästar motionerade i regnet

2014-01-06 / 20:11:22
Tjo
Jepp, jag skriver idag igen ;)
Tycker jag vart flitig idag. Vaknade halv 5 dock inget jag valt själv. Fortfarande sömn trubbel.
Hur som helst så blev det lite morgon slapp.
Vid 12 åkte vi upp till stallet och har verkligen trotsat väder gudarna. För jepp, det regnar i januari!! Just nu skulle dte va skönt med lite snö så det inte är så lerigt och söggligt.
Vi började med att köra Hannes idag igen, några varv på fältet. Han va jätte duktig idag åxå även om underlaget blev lite ojämt och vagnen tyngre att dra. Han är som en arbetsmyra.
Under tiden hade ökade regnandet.
Sen var det Ginos tur förmotionering. Började med lite markarbete bed lång och låg och böjning.Jätte mjuk och fin i vänster men vi har lite svårare med höger. Sen blev det longering för att jobba kondisen lite :) Han travade på bra och höll lugn fin galopp i våda varven. Men visst blev det lite glädje skutt och bus rejs då och då.
När vi va klara var Gino blött och svett. Matte var mer som en dränkt katt. Så in i stallet där dte blev massa pyssel och lite mys under "riddar" filten. Kaller den det för han ser ut som en riddar häst med den på sej. Manen och svansen fick sej en genomkörare och ben tvätt och vård. Man får ju hålla koll nu när det är så lerigt.
Nöjd med dagens arbete och har p åem kollat på True blood och nu Ullared.
Har ont i svanken som jag alltid får när jag gjort något, eller om jag gjort för lite. Men med lite heat lotion blir det nog bättre.
Några bilder på Gino
 
 
Man blir väldigt trött och slö när man jobbat hårt och sedan får en massa mys och pyssel =)
Nu tar jag kvällen.
Natti natti
 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: