Hilda till akuten

2014-12-04 / 15:45:34
Sitter nu i bilen ledsen och matt och väntar på att Hilda är inne på op. 
Märkte att hon tvättade tassen väldigt när hon varit ute. Klon på sporren va knäckt. Halva va av resten satt fast i pulpan. Ska säga att det var ett riktigt blodbad. Kunde ju inte klippa av klon så ringde till veterinären och dom sa att jag skulle komma in akuten henne. 
Väl här så är ju inte Hilda den som visar upp sina tassar frivilligt så vetten kunde inte ens kolla på henne. Hon tyckte att det bästa va att ge henne lugnade så dom kan se ordentligt och ta bort klokappseln och se så det är rent från klodelar. 
Så därför sitter jag nu i bilen med oro och ångest och väntar på att hon ska bli klar. 
Jag skulle vilja ta en lugnande själv, men eftersom jag är ensam så kan jag inte göra det. Inte bara oro över Hilda, jag är rädd för att köra bil i mörker och hatar korsningen från Färjestad mod skived. Nu blir det ju rusningstrafik åxå och det gör inte saken nå bättre. Ursch och fy va dåligt jag mår nu 😢
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: