Liten promenad med Gino

2012-09-10 / 20:16:19
Efter mötet idag så åkte jag och mammi upp till mitt andra stall. Stall Gammelgården ♥
Blev en liten promenad med Ginograbben. Han va inte allt för sugen på att spatsera något på bortvägen. Men när vi vände blev det busryck och det va framben överallt. Men han skärpte till sej bara jag sa till honom. Blev ju ingen längre promenad men la in lite markarbete på vägen. Stanna, backa och stå still övningar. Han är en stor och stark grabb, men han skötte sej och lyssnade riktigt bra på lilla lilla mej. Får väl ta lite markarbete och longering innan jag hoppar upp på honom igen så vi funkar bra på säkerhetsfronten. Jag måste känan mej trygg med honom igen efter vår lilla dispyt för nån sommar sedan då jag fick kasta mej av honom efetr att han bara stack. Har väl blivit fegare med åren och har svårt att känan mej helt trygg på honom efter detta. Jag gillar pigga och galna hästar, men vill kunna kontrolera energin. Har svårare för oberäkneliga hästar som kan va som filbinkar och sedan bara explodera. Men ska börja jobba på att bygga upp förtroendet igen så ska vi nog få till det jag och Ginosen åxå. Men fösrt ska jag invänta på under från tabletterna så energin och lusten kommer tillbaka.
Blev lite bilder från promenaden. Han är skitig men vacker iaf :)
Små bilder går att klicka på som vanligt.
 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: