Hundarnas 2a jobbdag- problemet med getingen

2012-09-04 / 09:07:20
Tjo!
Har glömt att blogga någon dag nu. Fy på mej.
Igår var hundarna med på jobbet och gjorde sin 2a dag. Även denna morgon blev det lite kalabaik med Harry. Var så vågad så jag gick med hundarna på ena sidan och hästen på andra. Gick ju bra tills vi kom till hagen och hästen skulle vända på sej vid grinden. På något konstigt sätt tog Harry sej ur sitt halsband och hamnade bakom hästen. Fick sej en liten törn men ingen fara dirket. Boy sparkade aldrig utan puttade Harry när han vände sej.
Efter detta gick allt väldigt bra. Hundarna va med mej hela tiden, när jag mockade, var ut med hö och fodrade. Inte ett ljud sa dom. Duktiga små barn.
Jag och Gretagick ner på galoppbanan och släppte hundarna och tillslut så kunda faktisk Alice tänka sej att leka en stund med lilla Pimp. Ända tills hon märkte att jag hade godis i fickan :) Väldigt kul för Pim att ha fått sej en tjej kompis. Harry tycker nog mest om att strosa runt själv.
Sen på slutet av passet satt vi hela gänget och fikade i solen. Pimp satt i mitt knä. Jag ser en geting fyga förbi och SMACK så har Pimp tagit den. Jag blev ju livrädd att han skulle bli stucken i munnen eller halsen. Men tydligen hade han en änglavakt, för allt gick bra. Jag va kvar på jobbet en timme extra ifall han skulle svullna upp och jag skulle va ensam och panikslagen. Men som sagt, inget hände som tur var.
Är så stolt över pojkarna. Hade aldrig trott att det skulle vara så smidigt att ha med dom på jobbet.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: