Ginos knä kollat och longering

2012-09-21 / 20:56:44
Tjoo!
nu har jag ju glömt att blogga en vecka igen. Fy på mej.
Men idag tycker jag att jag måste få ut ett inlägg :)
Vart upp till Gammelgården idag och hade en tjej som jobbar på ATG med mej. Så hon har kollat på Ginos knä och böjt honom. Han visar ingen hälta alls och rör sej utan hinder. Så har fått klartecken på att han kan börja ridas utan att jag ska oroa mej. Han fick en spark under en betäckning för massa år sedan. Knät ble vstort på honom och jag va in och rötgade honom. Visade ingenting på plåtarna då. Nu för något år sedan tyckte jag det blivit större så vi va in till ATG för rötgen igen och även ultraljud. Visar absolut ingenting. Han har tom fina ben för att vara så tung häst.
Nu har han ju stått så länge och jag tycket väl för nån vecka sedan att det blivit lite större igen. Och eftersom jag är sugen på att iaf rida honom när jag känner mej piggare och har bättre dagar + att en tjej är sugen på att börja rida honom så ville jag ha honom kollad.
Sätter man igång honom lugnt så komemr förmodligen knät krympa lite även om det alltid kommer att vara stort och fult. Men så länge han inte har ont av det så spelar det ju ingen roll.
Så med klartecken från vetten så va jag ju tvungen att longera honom. Sen har han ju fått ny grimma så då fick han ju chansen att visa upp sej lite. Har ju alltid lyckats ta bilder på honom när han haft en trasig och sliten grimma. Men idag visas han upp med en röd fin med glitter på :)
Longeringen gick jätte bra. Började som en lugn loj grabb som mest va intresserad av det gröna gräset. Sen helt plötsligt vaknade han till och började bralla runt och hade jätte kul. Va inte lätt för matte att hålla hästen, linan pisken och samtidigt ta kort. Men fick in några klockrena bilder.
Så då får äntligen Gino visa upp sin skönhet på ett värdigt sätt.
Små bilder går att klicka på som vanligt.
Se och njut av The Black Pearl ♥
Började som sagt väldigt lugnt.
 
Sen började det rycka lite i huvudet på honom :) nu komemr bilder som jag är så nöjd med så det får blir stora bilder på resten :)
Han är lite maffig faktiskt. Även om han är otränat och lite små tjocker.
Inge fel på rörelsen i dom knäna inte.
Tänk om han kunde ha det steget när man rider honom.
Detta blev en så klockren bild. Han visar verkligen att även en stor häst kan va smidig.
Så vacker ♥
Hoppas ni gillar bilderna lika mycket som jag gör.
Ha en trevlig kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: