Dressyrträning för Johanna

2012-09-06 / 20:56:47
Tjoo!
Idag blev det dressyrträning för tränaren Johanna. Hade väl bara tänkt att va med lite i början eftersom jag och Jump inte jobbat så mycket. Men vi va med nästan till slutet.
Han va väldigt stel och stacklig i början, men efter uppvärmningen blev han mycket mjukare. Började med lite galoppfattning. Och på dom försöken jag gjorde så fattade han faktiskt, och vi fick in vår första "längre" galopp. Hela långsidan och en bit in på kortsidan. Kan inte säga att det är en härlig galopp MEN ändå galopp. Bara att han fattar när man tar skänkeln är en så stor förändring så ni anar inte.
När vi va uppvärmda och mjuka så blev det till å jobba med böjning i hörn och rakställning på rakorna. Detta med rakställningen tycker jag är svårast. Han har lättare att böja. Han gick jätte bra i vänster varvet, men blev stelare i höger och han va nog lite trött på slutet åxå. Så detta med att flytta rumpa va inet lika lätt i det varvet. Fick även träna på flyttning åt sidan. Även där va han bättre i vänstervarvet. Är jätte nöjd med träningen och han gick jätte bra för att ha tränat så lugnt ett tag nu. Och galoppen går inte ens att beskriva lyckan man känner. Detta är nog något som bara en fd travhästryttare kan känna :)
Nu har matte ont överallt, ÖVERALLT efter att för det första inte ridit så mycket och sedan va ju träningen oplanerad så jag red i jeans :)  Men man lär av sina misstag :)
Nu är det Robinson final sedan sängen.
Natti natti!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: