R.I.P Lukas

2012-01-07 / 13:01:45
Tjo
Har vart en tuff tid dom senaste månaderna så jag har helt enkelt inte haft någon ork till att blogga. Mycket har hänt och mycket av det är tuffa grejer.

16/12 2011 Fick vår älskade Lukas somna in. Var ett tufft beslut att ta, men allt gick så fort så det fanns inga andra val. Hade dock tur i oturen, för Werner (min vet) kunde komma hem till oss och låta Lukas få somna in här hemma på sin egen säng.
Saknar honom så det gör ont och tomheten är enorm. Men känns ändå lite skönt när allt gick så smidigt och hela familjen fick vara med och ta farväl av honom.
Vila i frid älskade vän. Du kommer alltid finnas i våra hjärtan.


Mitt i all sorg så blev Pimps stygn infekterade. Kommer inte ihog om jag skrivit om att han opererats. Hur som helst hade ett stygn styckit ut ett tag och han hade väl slickat och dragit i det. Detta 4 veckor efter själva operationen därför hade han ingen tratt. Det svullnade iaf upp som en gigantisk finne och det kom ut massa var.  Så dagarna efter jul fick vi åka in till djursjukhuset och få bölden kollad. Han  fick penicilin och allt verkade bli bra.
Men ooh va fel jag hade. Igår hade bölden kommit tillbaka och det såg ut som den skulle sprängas. Så vi fick en akut tid på djursjukhuset. Jag lika orolig denna gången över att han skulle sövas. Dom trodde först att det skule behövas ett dränage, men det behövdes inte. Istället öppnade dom upp bölden. Så nu ska han gå med ett öppet sår tills det läkt ut och förhoppningsvis torkat ihop. Kan säga att det inte är helt lätt att hålla Harry borta från såret. Han är ju sårtvätten själv. Får knske sätta tratt på honom åxå.
Dagen efter operationen mår Pim bra, men han har väl ont och är lite små gnällig. Men får smärtlindring och penecilin igen.
Tuffast för matte är det att såret ska tvättas och smörjas två gånger om dagen. Matte har lite svårt för sår och blod och mår illa bara av att känna blodluk.

Har vart lite annat som kommit och gått så mitt psyke har inte vart på top direkt.

Jumjum och jag har haft en liten vila några veckor. Tror det kan vara skönt för honom efter all träning. Men planen är att vi ska sätta igång oss igen.

Ja det var lite om vad som hänt. Ska försöka komam igång med bloggen igen så fort som jag och Jump kommer igång och har jag tur så kanske all olycka vänder snart.

Hela förra året var tufft. Började med sjuka hundar och slutade med sjuka hundar. Kan väl inte säga att det nya året börjat allt för bra dte heller. Men hoppas det vänder.

Kram på er alla och Gott Nytt År!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: