Dag 115- Barbacka dressyr

2012-01-09 / 19:56:46
Halloj
Har ju vart lite dålig på att blogga om min och Jumpens träning. Men nu gör jag ett nytt försök :)

Idag blev det ett dressyrpass barbacka i paddocken. Va väl inget jätte pass men det är ändock ett litet + för fram till nu har man inte kunnat trava barbacka på Jump utan att skaka runt innanmätet och balanserat för sitt liv för att hålla sej kvar. Nu kan man jobba han i traven och ändå sitta kvar även om det fortfarande är lite skumpigt. Så där har vi ett litet framsteg. Sen att valet att rida utan sadel på en häst som inte gått så mycket den senaste tiden inte är det bästa. Han är rätt pigg och strissig. Men är det -15 grader ute och man envisas med att rida så blir det faktiskt varmare att sitta direkt på hästen.
Passet blev inte långt, men det blev ändå av.
Imorgon ska äntligen Jumpen bli nakenfis åxå. Ska bli skönt att kunna hålla honom torr och svettfri lite lättare. Har ju köpt ett nytt vintertäcke och nu är det väl på tiden att det ska få komma ut ur sin lilla påse ;)

Resten av dagen har varit lugn. Har läst ut boken Feber och nu gett mej på en ny som heter Signal av Stephen king. Dom kapitlen jag läst har iaf fått mej att gilla den. Jag gillar ju blodiga och läskiga böcker. Är helt inne på King böckerna och fick ett gäng i julklapp. Nu har jag bara 2 av dom 8 jag fick kvar att läsa.

Nu blir det lite tvtittande innan det är dax för sängen.
Ha en bra kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: