Slappdag

2012-08-30 / 10:50:43
 
 
 
 
Tjoo!
Glömde bort att jag börjat blogga igen igår så får väl försöka att få in det i min agenda ;)
Men hade inte så mycket för mej igår iaf. Jag började läsa Jurkyrkogården av stephen King och läste nästan halva boken. Skönt att kunna slappna av såpass så jag orkar läsa. Det går ju i perioder detta.
Sen jobbade jag ju på fm och sedan blev det ett ridpass.
Red Jump i paddocken och först fick han bara jogga runt och bli av med lite energi och mjuka upp sej. När han kändes lugnare jobbade vi på avslappning och mjukgöring. Tycker han sänkte sej bra och var mjuk även om jag red med vanligt bett. Annars brukar han bli väldigt tung med vanliga bettet, hänger sej och det blir som att hålla emot en traktor. Me njag vill att han ska kunna jobba även med det så därför kommer det bli ridning på det bettet ett tag.
På kvällen var jag och tog in honom och Storm och flyttade upp två hundburar till stallet så jag kan ha med hundarna. Så på fredag ska dom bli stallhundar. Jag kommer förmodligen att vara helt hysterisk av att ha dom med i nörjan, men skällande och ylande. Men tror att det kommer vara bra för deras sociala träning. Nån gång måste dom ju sluta att skälla :) Om inte annat så komemr dom väl va tröttare på kvällarna. På morgonen när jag är där själv så kan dom ju sitta i linor medans jag mockar och släpper ut. Men ska jag rida kan det va skönt att ha dom i bur.
Iag har jag planerat in en lugn och slappdag. Blir ingen ridning i em utan åker bara dit och tar in Jumpen.
Blir nog lite mer läsning åxå :)
Ni som läser får ha en bra dag!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: