Ny Medecin och sammanfattning

2012-08-26 / 10:16:20
Tjo!
Ja då var det väl dax att försöka göra er insatta i vad som händer :)
Jag börjar med mej själv.
Har under en längre tid haft väldigt mycket ångest och oro som gjort att jag varken orkat eller velat ta tag i saker. Ingen läkare eller psykolog har gjort något diret åt att hjälpa mej.
Men i torsdags var jag hos en ny läkare inne på psyk som tyckte att det var så dumt att ingen försökt att ändra på något eller hjälpa mej på något sätt. Hon satt in en medecis som heter Lyrica på mej nu som jag ska ta morgon och kväll. Har bara ätit den ett par dagar men tycker ändå att den gett mej en liten effekt. For hoppas att det inte bara är inbillning. Har än så länge inte mått dåligt av den heller. Vart lite groggy och yr, snubblat på saker och vart lite fummlig. Men lite får man väl räkna med ;)
Har äver varit och tagit EKG eftersom jag har så mycket hjärtklappningar. Det visade inget på det, men eftersom min oro är så stor så har jag fått remiss till sjukhuset för att få ha en dosa på mej ett dygn som mäter av hjärtrytmen. När detta blir vet jag inte.
Iomed att jag inte mått så bra så har jag inte orkat göra så mycket under semestertiden. Känns just nu som att jag äter såå mycket medeciner. Men läkaren tyckte inte tat det va så mycket eftersom jag inte har direkt höga doser på någon av dom.
Under semestern har iaf trädgården blivit lite piffad. Vi (läs Johan och Pingen) byggt upp en paviljong och laggt plattor så att vi kan ställa hästsläpet på baksidan. Sedan är det påbörjar med att det ska bli ett vattenfall i dammen. Bilder på detta kommer när jag fått dom från mobilen :)
Sen har vi djuren då.
Hundarna lever väl på som vanligt. Pim har haft lite allergi under sommaren och fått medecin för det. Harry är frisk som en nötkärna :D
Planen för mej är att jag ska försöka ha med dom på jobbet under hösten och vintern, Ska bara få tag i burar att ha dom i.
Katterna händer det inte mycket med heller. Mini har haft lite svullnader men vi har hunnit spruta henne tidigt så det försvunnit snabbt.
Så hästarna då.
Jump har haft det ganska lugnt i nån månad nu. Bara ridit lite små pass. Han fick en spark på knät för ett tag sedan och blev väldigt svullen i knät. Aldrig halt men stel. Så tränaren tyckte jag skulle ta det lite lugnt med honom och bara låta honom röra sej lite. Lite lagom till att jag skulle börja sätta igång honom så blev jag förkyld, så då blev det ingen igångsättning på nån vecka till.
Men nu har jag ridit ett par gånger i veckan.
 Vill komma igång och träna igen så fort han kommit igång lite. Vi är båda lite stela i kroppen nu :)
Gino och Hannes lever förtillfället som kakhästar. Jag har varken haft ork eller lust att lägga ner mej för dom under sommaren. Men med min nya medecin hoppas jga på att få igång även dom innan vintern kommer. Haft lite funderingar på att skicka iväg Gino på tllridning. Men tror det blir väldigt dyrt. Får se vad kassan säger om detta.
Hannes har blivit riden någon gång under dommaren utav Krister och Monicas barnbarn. Kul tat han blir använd :) Ska väl börja dra lite däck med honom och förhoppningsvis blir han inkörd nån gång åxå :)
Nu tror jag att jag fått med det mest av vad som hänt. Är ju som sagt inte så mycket.
Ska verkligen ta tag i detta med bloggandet igen nu. Är ju kul att kunna gå tillbaka och se vad som hänt i mitt liv. Givetvis gillar jag om någon läser och vill komentera vad jag gör.
Bilder kommer alldeles strax.
Kram
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: