Dag 347- provat löpbandet

2012-08-27 / 11:59:32

Halloj!
Eftersom jag vart så dålig på att uppdatera om Jumps bootcamp så får jag väl försöka göra något åt det nu :)
Idag har Jump fått prova löpbandet för första gången. Han gick upp på det utan problem. Va inte direkt rädd för maskinen men hade lite svårt att gå i rätt tackt. Men annars va han jätte duktig för att aldrig gjort nått sånt tidigare. Blev bara 5-10 min. Ville inte pressa honom när han va så duktig.
Efter detta blev det ett pass i paddocken. Där var han dock sjövild. Pigg och het. Tyckte då att det va perfekt läge att öva galoppfattning. Bara det att när jag nuddade i honom exploderade han. Laddade järnet men nån galopp blev det aldrig. Tog gigantiska skutt över ett 20 cm högt hinder och tyckte det va skit kul att va hopphäst igen. Efter 40 min började han lugna ner sej lite så det gick att jobba honom. Va väldigt mjuk och böjlig och flyttade sej ganska bra. Matte hade blodsmak i munnen innan vi va klara :)
Kul att gammelmannen är så pigg och allert iaf.

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: