Dag 4 AR träning och hovis

2011-09-20 / 18:34:58
Tjo!
Idag har det varit långdag i stallet.
Va där 8 imorse för att fixa klart allt innan hovis kom och gjorde Jummis fötter fina.
Sen fick han stå i sjukhagen en stund medans jag fixade lite.
Vid 11 kom Linda och då red vi upp till paddocken för lite AR träning. Va ett bra tag sedan jag tränade så man är ju lite ringrostig på den fronten. Kul med lite uppvaknande på den fronten.
Jumjum gick som en klocka. Han va pigg men jobbade på lugnt och fint. Även om han nog hade velat springa lite mer.
Han är helt otroligt känslig och allert på hjälperna och reagerar nästan precis när man tänker att man vill att han ska göra. Men detta blir ett litet problem för matte som oftast tränat Gino i denna grenen. Och honom behöver man mycket hjälper och energi för att få något resultat från. Summasumarum, Matte behöver lära sej att hästen gör allt jag ber om utan att jag gör överdrivna tygeltag eller skänklar. Är super nöjd med träningen och det var roligt att träffa Linda igen ♥ Har nog välrdens trevligaste häst att jobba med bara jag själv tar tag i mina problem. Gör jag något fel visar han det så snabbt så man kan försöka rätta till det. Borde ju va jag som rättar till honom men det är mer tvärtom. Är stolt över att ha en frystmärkt häst!
Red i ca 1 timme. Efter det blev det lite tjöt i cafet och lite pyssel.
Jag va väl hemma vid 14 tiden så där lagomt super trött.

Sen blev det lite slapp hemma och nu har jag vart och tagit in Jummis och nattat honom.
Nu är jag så trött och sliten så jag vet inte hur jag ska orka med resten av kvällen :) Tur att det bara är mat och sängen kvar.
Hade tyvärr ingen fotograf till träningen, men tog någon bild nu när han kommit in. Måste ju ha något att bjussa på.
Lite mat.

Sen lite vatten.

Och när man druckit måste man ju sörpla lite åxå :)

När man är klar med detta så måste man ju speja lite efter brudar.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: