Dag 3

2011-09-19 / 19:20:11
Tjo!
Då är vi redan inne på dag 3. Och hittils har jag och Jumjum vart ute på tur varje dag :)
Innan jobbet imorse så gjorde jag allt klart för Jummisen och kvällen bara kunde bestå av ridningen. Värsta hurtbullen.
Nu på kvällskvisten åkte jag tillbaka för lite ridning och pyssel.
Började med 3 varv på galoppbanan i lugn trav så han fick jobba med kroppen lite samtidigt bli av med lite energi. Han är pigg som tusan men lägger inte energin på att dra framåt som han brukar utan kör tekniken att explodera rakt uppåt istället. Iofs lindrigt för mina armar men värre för min balans ;) Är ju van att han brukar bli het och ligga på bettet annars.
Efter joggingturen fortsatte vi upp till paddocken där jag jobbade för att få honom lugn och avslappnad i traven. Tycker att han fokuserar väldigt bra trots att han är på nytt ställe och det är mycket som händer på gården. Sen att matte är stel som en pinne kan ju inte han hjälpa. Men vi försöker iaf. Efter ridningen fick han en välförtjänt dusch och massa kärlek.
Imorgon ska jag rida för Linda, en kär vän och duktig AR ryttare. Tänkte att vi kanske behöver lite uppfriskning på den träningsformen.
Men först på morgonen kommer hovis och ska fixa fötterna på honom så han är extra fit4fight.

Har inte bara vart hästar idag. Har vart in till min läkare för uppföljning och förnyat sjukintyg. Är ju som det är med besöken på psyk och jag blev nog mer trött av det än av ridningen. Men nu är det gjort för ett tag framöver iaf. Tycker det är grymt psykiskt utmattande att va på dom där mötena.

Nu är det dax att ta kvällen och få lite mat i sej innan sängen. För det blir nog sängen tidigt idag. Kan säga att jag sovit grymt bra dom senaste nätterna när jag härjat runt så på dagarna.
Ha en trevlig kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: