Dag 13- Första hoppträningen

2011-09-29 / 19:03:36
Tjo!
Imorse fick jag och Jumpen vår första hoppträning för Johanna Eriksson. Fick jobba på att han ska flytta med sej rompa och skuta fram sej lite mer. Blev bara bommar idag för träning inför framtida galopp fattningar. Man nästan kände galoppen när han travade över bommarna. Det llåter kasnke konstigt men övningen skulle göra så att han ska bygga upp sej och ha kontroll på benen. Först låg bommarna på backen och sedan blev varannan upplagd snett så han fick lyfta lite.
Låter kanske inte så märkvärdigt när jag skriver om det. Men det va så kul och han jobbade så bra och fick varma fina ord från tränaren. Och alla är vi ju nybörjar någon gång :) Men hon trodde att om någar veckor så skulle han ha byggt upp sej såpass att ma nka nbörja jobab honom i galaoppen. Han har tydligen bakbenen och takten för att kunna bli en bra hobbyhoppare iaf :)
Är grymt nöjd med träningen och både jag och Jumpen va slitna efteråt.  Stolt över min grabb.

På kvällskvisten har min far och hans tjej vart upp och hälsat på mej och Jummis. Lukas var med och fick hälsa på deras flatte tjejer. Kul att träffa dom allihopa.

Nu blir det soffan och tv inann sängen.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: