Dag 12- motionerat sej själv

2011-09-28 / 19:22:08
Halloj!
Sliten och hängig idag. Halsmusklerna är spända som fiolsträngar och har svårt att svälja. Så har tagit en muskelavslappnande och ugnande tablett ihopp om at tdet ska mildras lite.
Jobbade imorse men kände redan då att jag inte va så pigg. Så det blev ingen ridning då men planerade en tur på kvällen. Blev dock sämre med dagen så det blev ingen ridning.
Skulle bara åka ypp för att ta in Jumjum (lite lagon seg av tabletten) På väg till hagen hör jag hur det dånar i marken. Väl framme vid hagen ser jag en Jumjum i böttgas ute i halkiga hagen. Han va helt vit löddrig av svett och flåsade så jag trodde han skulle tuppa av. Fick gå upp i paddocken och longera honom lite så han fick lugna ner sej lite och skritta av sej. Sedan fick han en dusch. Han verkade inte ha sträckt sej och va inte halt. Men han hade trampat sej på ena fram kotan och revat up psej på skenbenet bak. Fick lite kylning på benen och lite sårtvätt.
Hoppas att vi båda är tillräckligt pigga imorgon för att träna. Hade gärna velat va med på första hoppträningen. Men får väl se så han inte är halt först. Sen får jag väl hoppas på att mina halsmuskler väljer att slappna av lite.
Som sagt, skulle blivit en lugn kväll men blev lite ändringar p åden fronten.
Nu ska jag vila och hoppas på att må bättre snart.
Ha en trevlig kväll.
Hade ingen bild från idag så jag bjuder på en gammal :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: