Dag 10- Två ridpass

2011-09-27 / 11:40:18
Halloj!
Va så trött igår så orkade inte blogag något. Men skirver ige ndet idag :)
Pass 1, På morgonen tog jag första passet i ridhuset. Jobbade på böjningen och att få honom lite avslappnad. Tränade på mina öpnna och sluta uta natt riktigt känna vad som hände. Men han jobbade på mjukt och fint.
Fick lite brådis hem för markiskillarna skulle komam hem så red aldrig färdigt.
Sen var jag hemma några timmar innan jag åkte upp igen.
Pass 2, Det regnade och va inge kul väder men jag hade bestämt mej för att rida lite ändå. Och det är jag glad för. Red ute i paddocken. Först lite mjukgörande övningar och ställning på volten. Sedan gick jag ut på spåret och tränade öppnor och sllutor. Och han gick som en klocka! Kände verkligen att rörelserna blev rätt och va fint han flyttade sej. Fick en riktig aha upplevelse. Nu vet jag ju hur det SKA kännas. Annars har tränarna sagt åt mej att nu tog han några steg rätt och jag har suttit som ett ? och inte känt någonting. Det var en underbar känsla kan jag lova. Gav mej rätt fort för man vill ju ge sej när allt känns rätt. Jumjum har varit så duktig och jobbat på men nu börjar matte hänga med lite åxå :)
Stolt över min goa häst ♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: