Dag 1

2011-09-17 / 19:14:55
Tjo!
I morse bar det av till stallet för packning och lastning av häst. Jumjum gick på släpet direkt utan att ens fundera.
Så nu har äventyret börjat.
När vi lastade ur honom fnyste han lite och va nyfiken på den nya omgivningen och alla hästar.
Fick först stå i sjukhagen för att få landa och äta lite. Sen fick han komma ut i en hage som han kommer få stå i den närmsta tiden. Han har vy över andra hästar och en liten backe i hagen så han automatiskt får lite extra motion
Blev lite spring i hagen och lite skrikande emn han av ganska lugn ändå. Men han har nog gått en hel del under dagen.

När jag sett att han var lugn och höll sej ihagen så åkte jag hem för att få vila lite.
Men kunde inte hålla mej borta länge. Så nu har jag precis kommit hem från premiär turen i paddocken. Va lite "tittig" och skvättig men skötte sej så bra så. Va mest en tur för att få känna lite på honom och tt lära känna sitt tillfälliga hem. Sen har ju varken han eller jag varit direkt aktiva under sommaren så vi får ju mjukstarta.
Men känns underbart att ha ridit sin egen häst igen.
Imorgon får vi nog prova på ridhuset enligt väder prognosen.
Nu är Jummis intagen och stod lugnt och åt i sin box. Ingen nervös den herren inte.
Hoppas ni vill följa får träning ett tag.
Här kommer lite bilder från idag. Jummis är lite rund om magen men det ska nog gå att ordna med lite träning. Sen ska vi inte prata om ryttaren. Men har jag tur får jag ordning på mejsjälv åxå.
små bilder går som vanligt att klicka på


















Så, det var allt jag hade att erbjuda för idag. Kan säga att det vart en stooor dag för mej och Jummis. Tur att jag har väldens bästa chef som är med och stöttar mej och har gett mej detta erbjudande ♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: