Dag 41- 4e hoppträningen

2011-10-27 / 13:18:37
Idag var det dax för hoppträning igen. Började med lite studs och träning på att jag ska rida ut vägarna ordentligt. Sedan blev det en 3 kombination där jag ble vså chockad över hur Jumjum jobbade på så jag nästan blev rörd. Han är helt otrolig. Utvecklingen som han gjort på bara 4 träningar är enorm. Han börjar ju röra sej som en ridhäst och inte en travare. Vi hoppar fortfarande med utgång i trav. Men idag har han faktiskt tagit några galopp steg mellan hindren. Han gick super! Han har blivit mycket lugnare och säkrare på vad han ska göra och detta gör ju att jag vågar släppa på spänningarna lite och slappna av. Han var verkligen jätte duktig idag och jag kände verkligen va rätt det var. Matte har fortfarande lite kvar att träna på, men tycker väl att även jag gjort lite framsteg. Är iaf inte riktigt lika mesig när det gäller hoppningen längre utan fokuserar på det som ska göras istället för att oroa mej för vad som kan hända. Är grymt nöjd med dagens träning och Stolt över Jumpen som är så duktig. Han verkar verkligen trivas med denna träningen.
Hade lite tur idag åxå för min söta chef var med och filmade i slutet av träningen ♥ Så därför kan jag nu bjuda på 3 filmer.
Ni måste nog klicka på varje film för att dom ska starta.
Film1

Film 2

Film 3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: