Dag 37- Egen hoppträning

2011-10-23 / 16:57:58
Hallojsen!
Idag har jag haft ite egen hoppträning. Kul att man vågar testa lite själv utan tränaren ibland åxå :) Och dessutom hade jag fotograf med mej så jag har bildbevis på att vi faktiskt hoppar. Vi har inte riktigt tekniken än men det kommer. Han kämpar på grymt bra iaf och börjar använda och sätta sej mer ner innan han hoppar. Sen att matte inte riktigt hinner med ibland är ju en annnan sak *fniss*
Började passet med att värma upp och travade över lite bommar och böjde igenom honom. När det kändes bra och vi visste vart vi hade varandra så började vi lite med skutten. Är ju absolut inga höjder vi håller på med. Men vissa hopp han gör skulle man kunna tro att hindret är mycket högre än det är.
Efter hoppningen så blev det mer mjukgörande övningar och då gick han riktigt fint. Han va lugn och avslappnad och slappnade av fint. Tränade vidare lite på flyttning och böjning i traven innan vi gav oss. Han hade verkligen kämpat på bra under passet.
När pyssel och sådant var klart fick han sej en dusch och fick sedan gå ut i hagen igen. Tacksam som han är la han sej och rullade sej i värsta leran.
Här kommer en liten bildbomb från dagens träning. Små bilder går att klicka på för att se större.
Uppvärmning












Så börjar vi lite med små skutt. Får ursäkta mina fina ansiktsuttryck. Tror jag styr med munnen :)






























Blev en rejäl bildbombning. Hoppas att ni gillar bilderna.
Kommentarer!
Postat av: Linda/Syrran!

Får jag komma med ett litet tips? Vet inte om bilderna ljuger, svårt att se när de flesta bilderna är tagna framifrån, men det ser ut som att du behöver få fram handen. Det ser ut som att du "lyfter" både dig och honom med händerna. Och det gör att du blir "stående" i stället för följsam. Annars ser han mjuk och samarbetsvillig ut! Om du tycker att jag är helt ute och seglar behöver du inte ta åt dig! ;-) Vet att bilder kan ljuga.

Kommenterat - 2011-10-26 / 20:44:37
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: