Dag 34- 3e hoppträningen

2011-10-20 / 19:02:51
Halloj!
Idag stod det hoppträning på schemat. Va i stallet vid halv 10 och gjorde allt klart i stallet innan träningen.
Idag har vi fått träna på studs, grinden och banhoppning. Är så himla kul för man känner verkligen utvecklingen på honom och hur han är taggad på hoppningen. Och detta efter bara 3 träningar. Han börjar ta i och skjuta ifrån av sej själv och är verkligen jätte duktig! Jag var lite osäker när vi kom till grinden så därför blev första skuttet ett stillastående. Men vi kom över iaf. Sedan flöt det på och jag vågade lita på att han skulle hoppa. Han gjorde några riktigt fina skutt och jobbadee på hur bra som helst. Men i slutet var vi trötta båda två, men grymt nöjda.
Går inte att beskriva den härliga känslan jag känner nu när vi är på gång och har börjat träna. Och sedan att han fattar så fort och är sammarbetsvillig och tycker at tdet är kul. Allt har gått så fort. Hade inte räknat med att vi skulle komma så långt bara på några få träningar.
Visst vi har lång bit kvar, men vi har iaf börjat och på ett väldigt bra sätt. Framtiden ser ljus ut.
Efter träningen fick han sej en dusch och pyssel innan han fick gå ut till sin kompis Giffe i hagen.

Tyckte jag va stolt efter förra veckans träning. Men idag är jag ännu mer nöjd!
Ha en trevlig kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: