Dag 31- Sällskap i hagen

2011-10-17 / 18:40:30
Halloj!
Nu har jag skrivit ikapp det jag inte haft tid till att skriva under veckan :)
Imorse när jag kom för att släppa ut och fixa allt innan jabbet så fick jag det lugnt och skönt. Alla häsatr var redan uttagna av söta Malin. Så jag kunde i lugn och ro strosa runt och göra allt klart till Jump innan jobbvännerna kom.

Jumpen har fått sällskap i hagen. Inte så planerat, men när det väl var gjort mäskte vi att det funkade så bra så dom fick stå där tillsammans. Jumpens nya kompis är en fjording som heter Giffe. Dom verkade gilla varandra för dom stod där som två ljus och åt i lugn och ro. Ingen stress eller sura miner. Har vart lugnt under dagen åxå så dom får väl stå tillsammans ett tag. Har ju inte vågat ha honom med nån annan häst eftersom han brukar vara rätt grinig med nya hästar. Men när jag kom dit och såg det så va det som dom stått med varandra hela tiden.

Nu på kvällskvisten så longerade jag Jump en liten stund bara så han fick mjuka upp sej lite efter kondisträningen. Och lite har han nog rört sej i hagen under dagen åxå :)
Lite bilder från när jag kom til lstallet imorse.



Går du så följer jag med säger Jumjum.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: