Dag 27- 2a hoppträningen

2011-10-13 / 13:19:17
Halloj!
Precis kommit hem från stallet. Idag har jag och Jump haft träning för Johanna Eriksson. Och idag har vi faktist hoppat Började med bommar som sedan flyttades upp lite så han fick hoppa. Övningarna vi gör är för att stärka honom till galopp. Han ska trava lugnt fram mot hindret och sedan när vi kommer till bommen innan hindret ska jag driva på honom. Och idag har jag verkligen kännt hur duktig han är och att vi nog kommer kunna få till en galopp i framtiden.
Nu börjar jag lite mer på honom så jag stör honom inte lika mycket utan litar på att han inte ska stanna. Och han har inte visat några tendenser till att stanna än heller. Han är verkligen jätte duktig och det är nu som det börjar kännas så himla kul med hoppning igen.
När jag slappnar av så lugnar han sej och arbetar mer med rätt muskler och blir inte lika nipprig. Men får erkänna att vi båda var rätt trötta när vi va klara.
Blev en dusch efteråt och lite pyssel innan han fick gå ut i hagen igen.
Är suuuper nöjd efter träningen!!
Kommentarer!
Postat av: elinlicious

Vill önska dig en fin dag :)

Kommenterat - 2011-10-13 / 13:46:04  | URL - http://elinlicious.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: