Dag 26- ridhuset

2011-10-12 / 19:07:09
Halloj!
Imorse var jag grymt förvirrad. Va helt säker på att jag vaknat av att min väckarklocka hade ringt. Gör min dagliga rutin med att starta datorn och kika runt lite innan jag går upp för att göra mej redo för jobbet. Grejen var att min klocka hade inte ringt. Så när darling kom in för att säga hejdå när han skulle åka till jobbet blev vi båda förvånade. Jag trodde han hade försovit sej och han undrade vad jag gjorde uppe så tidigt. Gick iaf upp och åt frukost och åkte sedan till jobbet. Var där strax innan 8 och hann göra allt klart till Jumjum innan någon annans ens kommit dit :)
Efter morgonfikat tänkte jag mej ett ridpass på Jumpen. När jag hämra honom i hgen så blöder han i ena näsborren igen :( Jag hade tur som hade min tränare på plats så hon kikade på honom. Torkade ur näsan och fick honom till att frusta. Kom inget mer blod och hon tyckte att det såg ut som ett litet rivmärke i näsan. Så vi fick klarteckan att rida med förnuft. Tog tempen först och det va ingen feber.
Tog en liten sväng upp till ridhuset. Tänkte att då kan jag ju ha koll i speglarna ifall det skulle börja blöda igen, vilket det inte gjorde.
Va några hinder uppsatta så jag använde dom för att ha något att svänga runt så jag fick träna mej själv på att hålla blicken på vart jag rider. Ble mest jobbigt för mej. Men Jump skötte sej så bra så.
Inge mer blod efter det innan träningen. Han var så pigg och vaken så.
Får hålla koll på tempen och näsan på hono mett tag till. Men eftersom det inte kommer något blod när han frustar så borde det ju inte komma inifrån.
Nu sak vi kika på Bonde söker fru oc hsedan blir de nog en film och sängen.
Trevlig kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: