Dag 25- dressyr...igen :)

2011-10-11 / 19:13:28
Så nu har jag kommit ikapp med skrivandet och kan skriva om idag.
Ja, för ovanlighetens skull så red jag i paddocken Idag var vi dock ensamma från början.
Eftersom han vart pigg och fräch i flera dagar nu så fick han jobba lite hårdare. Värmde upp med flyttningar i skritten. Sedan gick vi på traven. Försökte få honom så lugn och samlad det bara gick i traven. Och han jobbade på väldigt bra. Han har lite svårt att flytta ut rumpan och trampa ifrån, men vi kommer dit. Bara den saken att han kan gå i lugn och balanserad trav är ett stort + Sen har nog matte byggt upp lite muskler i mage och rygg för jag klarar av att sitta ner i traven nu. Iaf i korta stunder åt gången. Jump är ju inte så lät tatt sitta ner på utan att rida lätt så han har väldigt högt steg och riktigt skumpig trav. Men bara vi hittar rätta formen så kanske det blir lite lättare. Kommer nog ha go träningsvärk i magen imorgon iaf :)
Efter ridningen fick han sej en dusch och pyssel innan han fick gå ut i hagen igen. Han kändes pigg och framåt och verkade tycka att det var skönt att få slita lite hårdare igen. Även om jag inte tog ut han hårt så fick han iaf slita lite mer än han gjort dom senaste dagarna. Var nog bara en tillfällighet att han blödde näsblod förra veckan. Tvivlar på att det var av träningen. Fossingarna funkar so mdo mska nu åxå med sulorna.
När jag va klar med Jumjum så var jag med och filmade en av jobbets hästar och fick agera testdocka och hoppa upp på ryggen och rida några steg. Jag som hade mina nya ridbyxor på mej fick dom omfärgade med vitt hår :) Hoppas att filmerna blev bra iaf.
Mamma har (eller är väl fortfarande) varit på ullared idag. Jag skickade med en önskning om ett fleese täcke till Jump så får väl se om hon hittade något.
Har ju inte haft någon fotograf med mej på ett tag så jag har inte kunnat lägga ut några ridbilder. Men hoppas Darlingen ♥ kan bli med upp någon kväll.
Tog iaf nått kort när jag hoppat av idag. Jump visar stolt upp sitt fina träns och nya pannband.




Nu tar vi kvällen och ska kolla på tv inna det är dax för sängen. Outsiders är väl idag tror jag.
Natti natti!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: