Sjukgymnasten

2011-07-28 / 15:37:26
Tjo
Idag kan man inte klaga på att det är kallt ute iaf. Vi har 30 grader i skuggan. Lite väl varmt för att göra allt för mycket.
Har iaf varit hos sjukgymnasten idag. Fick göra lite övningar och rörelser mest för att hon skulle se hur jag rör mej. Så jag har spatserat, joggat, kutat och hoppat som bara den :)
Hon såg inga som helst fel i mina rörelser och tyckte väl inte att min ork var helt bedrövlig. Sen tyckte hon att jag trots dåligt med aktivering ändå har bra benmuskler.
En sak som hon dock påpekade med allt var att jag slutar att andas när jag antränger mej. Det är ju då kroppen och musklerna behöver mer syre. Men då stoppar jag andningen. Inte konstigt att jag blir orkeslös och anfådd då.
Vi kom väl fram till att det förmodligen är för att när jag får upp flåset så får jag tungt att andas och gör det lätt för mej genom att låta bli. Så hon tyckte att dte kunde vara bra om jag gick och tog ett lungtest för att kunna utesluta astma av något slag. Jag spänner alla muskler som har med andningvägarna att göra vilket då gör att jag blir spänd i hela kroppen och får ont samt att jag får ännu tyngre att andas.
Om det nu inte är astma så är det bara att jobba vidare på avslappning och försöka träna bort spänningarna jag får. Så det är detta som hon ska hjälpa mej med. Främst avslappning och kroppkännedom.

Efter sjukgymnasten så åkte jag och mamma till Plantagen och strosade runt lite. Hittade en björk som var formad som ett bonzai träd. Tyckte den var lite kul så det fick följa med mej hem. Sen köpte jag ett nytt doftljus.
Resten av dagen kommer jag ta det lugnt. SG sa att jag förmodligen skullebli väldigt trött i kroppen efter dagens övningr så hon tyckte att jag skulle ta det lugnt. Inget jag tackar nej till i denna värmen :)
Hoppas ni alla får en trevlig em och kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: