Sommaren 2010

2010-09-07 / 21:04:40
Tjo!
Om man kanske skulle ta och få igång bloggen nu när sommaren är slut :)
Tycker att sommaren varit på tok för kort och ingen riktig värme. Har inte haft mer än en vecka semester. Under den veckan blev det en lite tripp till Eskilstua djurpark. Just den dagen var det varmt. För varmt. Va över 30 grader och inga djur ville visa upp sej alls. Tigrarna såg vi inte skymten av alls.
Skulle kunna skriva om allt som hänt sedan jag skrev sist, men det skulle ta en evighet att få med allt. Så går bara tillbaka till några grejer.
Hästarna har det varit ganska lugnt med under sommaren pga min egen hälsa. Har inte mått allt för bra och det har inte blivit bättre än.
Har dock kommit igång lite sista veckan med ridningen. Jumjum går som en dröm medans jag och Gino har lite komunikations svårigheter. Men får väl försöka komma igång med träningen igen så kanske det blir bättre. Hannes har det inte heller hänt mycket med. Men skyller på att han är ung än ;) Gino har dock fått en ny sadel igen :) En bomlös allround sadel som faktiskt verkar funka på honom. Glider fram lite men tror att dte går att fixa med en svanskappa. Måste bara investera i en först. Och det vita tränset har äntligen kommit åxå. Bilder på ekipaget i ny utrustning kommer när jag tagit något :)
Jag är fortfarande kvar på Bergsgården men det är ganska ovisst på den fronten nu. Det är dels därför jag mår så dåligt. Att inte få veta vad som händer. Trivs fortfarande super bra där men AF tycker inte att jag är tillräckligt frisk för att jobba så tiden är bara förlängt till sista september. Efter det vet jag inte om jag blir sjukskriven igen.
Känns ju lagomt kul att må ännu sämre än vad jag gjorde innan AF fick klorna i mej. Allt detta slit och ohälsa för ingenting. Men om det nu blir sjukskrivning så vill jag inte bara sitta hemma. Är ju helt sjukt att jag inte ska få jobba fast det är det som jag vill. Kommer iaf be om att få vara och arbetspröva. Får se hur det blir med allt detta. Vet bara att allt detta hattande och dattande som AF haft för sej under nästan ett år har gjort mej sämre.
Ja det är väl så det sett ut i sommar. Massa ovisshet om framtiden.

Idag har jag tagit det lugnt och tagit ledit från stallet. Fick hjälp av stallägarna ♥
Sen har jag vart hos Werner med Mini igen. Fick sin 3e spruta för denna gången. Räckte med 3. Förra gången blev det ju hela 6 stycken.
Kommer det tillbaka igen (vilket det säkerligen kommer göra) så ska vi prova tabletter och salva. Men inte säkert man får i henne tabletterna.
Nu har jag tråkat ut er tillräckligt för idag :p
Ska försöka komma igång med bloggen igen.
Ha det gott så länge.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: