Panikattack och ångest

2010-09-15 / 18:42:23
Haft en pissnatt och dag. Har inte sovit på hela natten pga panikångest. Mådde jätte dåligt och det kändes verkligen som att man precis fått höra något hemskt utan att veta vad.
Efter att ha legat vaken hela natten så försökte jag mej ändå på att gå upp i morse för att bege mej till jobbet. Men ångesten och paniken satt kvar och det slutade med att jag låg på badrumsmattan och fick ringa och sjukanmäla mej.
Har haft ångestkänslan hela dagen och har inte kunnat sluta gråta. Men vet ändå inte vad som felar.
På detta så har jag varit helt ensam hela dagen och dt har inte gjort det hela bättre.
Så varför denna ångest? Vad har jag att vara så himla rädd för så att jag måste må så dåligt?
Börjar släppa lite nu och jag kan stå utan att behöva springa och lägga mej på badrums mattan. Har även fått i mej lite att äta. Men är trött och sjukt matt i kroppen efter attackerna. Har varit vaken bra länge nu så jag hoppas att jag kommer få sova lite i natt iaf.
Får se hur jag mår till morgonen om jag vågar mej iväg till jobbet eller om det är bäst att ta det lugnt tills på fredag. Har sjukskrivit mej på FK för att inte få nån ogiltig frånvaro iaf. Så då behöver jag ju inte jobba in morgondagen för att jag var borta idag.
Om ni undrar om detta med badrums mattan så är det det enda stället jag känenr mej trygg på när jag får en attack. Vet inte varför med det är väl kanske för att toan är nära till hands.
Nu ska jag sätta mej vid tvn och försöka att slappna av lite.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: