Jag agerar ridlärare

2010-09-08 / 20:30:11
Tjo!
Wow tänker ni, två dagar i rad ;)
Dagen börjades på jobbet som där jag red lilla Grodan lite. Rolig liten ponny men inte helt lätt att rida liten häst när man är van vid dom stora.
Annars har dagen varit ganska lugn. Suttit vid datorn och slappat lite.
På kvällskvisten blev det en tripp till stallet. Gino fick sej ett litet ridpass och när jag ridit fick stallägaren Krister sej en liten ridlektion. Andra gången han rider Ginosen nu och det ska allt bli fler träningspass för honom :) Kul att han är intresserad av att lära sej. Sen är kanske inte jag den bästa på att lära ut ridningen men kommer kanske in i det. Har ju även börjat träna mamma så även hon ska komma igång. Slutar väl med att jag aldrig behöver rida utan bara lära andra
Gino börjar dock visa tendenser till eksem igen. Han har kliat bort mycket man och börjar bli lite irriterad när man tar i honom. Får hoppas på att jag hinner få bukt på det innan han blir oridbar igen :( Vore inge kul om han ska bli ståendes igen när vi väl kommit igång. Bara att se till att smörja och smörja och smörja och sedan hålla tummar.
Efter ridningen fick han springa av sej lite i longerlinan ute på fältet. Där brallade han loss järnet och visade upp sina bästa sidor för stallägaren som va nöjd över att han inte satt på då ;)
Imorgon kommer hovis så pojkarna ska bli fina i fötterna igen. Blir skönt att få skorna fastsatta på Jumjum som klipperiklappar väldigt nu. Efter det är vi fit4fight igen.
Nu ska jag fortsätta kolla på Idol.
Trevlig kväll!
Bjuder på en bild på sötaste Grodan ♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: