Valet och kvalet ang AR träningen

2010-05-09 / 18:10:29
Tjoo
Idag är det Harrys födelsedag!! Han fyller hela 3 år och är i moppe åldern nu *fniss* I pressent fick han en pipleksak som han tyckte va jätte kul.
Vart in till bergvik idag igen efterso mjag inte fick hämta ut mina medeciner igår. Men nu fick jag med dom iaf.
Efter det blev det stallet. Tog först en promenad med hundarna inna det blev dom vanliga stallsysslorna. Hade enegri kvar när det va klart så det blev ett litet ridpass på Jumjum. Lite små arbete ute på fältet. Han gick så mjukt och fint men va lite lat. Jupp ni läste rätt. Jumjum va lat Men trots det gick jobbade han på. Synd bara att ryttaren rider som en kratta och inte får sitsen till att sammarbeta med resten av kroppen. Spänner mej ju så förfärligt. Sen är sadeln helt värdelös att rida i. Så jag är på jakt efter en ny.
Mitt i detta har jag även fått en inbjudan till en AR träning för Hanna som jag ridit för förr. Vore ju verkligen jätte kul och välbehövligt. Hade vart extra kul med sin egen häst, men han har ju inte gått så mycket på länge. MEN jag kunde få låna en jätte fin och duktig häst där. Kanske ger bättre med träningen om jag rider en häst som kan så jag får tänka mer på hur det ska kännas och se ut, än att komma med en häst där båda två är på noll. Tror iaf att träningen skulle ge mer med en häst som kan. Tycker man sedan att det är så kul så kan man ju alltid ta sin egen när man är i bättre form. Blir ju givetvis lättare och lugnare för mej om jag inte ska ha med Jumjum. Har inte kört han i transport på länge.
Träningen är i 2 rid pass och teori. Men eftersom min hälsa är som den är vore det nog lugnast för mej om jag tog ett långt ridpass istället. Brukar ju ha energi så det räcker en liten stund sen tvärdör jag. Om jag då har ett pass på morgonen och sedan ska vänta hela dagen finns det risk för att jag helt enkelt inte orkar med det sista.
Sen är det ju den ekonomiska biten åxå. Kostar ju lite att vara med. Men det är ju värt det iofs. Behöver ju verkligen få hjälp med sitsen på alla sätt som går.
*funderar*
Jo jag har bestämt mej. Får jag rida ett pass så åker jag. Bokar in en plats så får vi se om jag väljer Jumjum eller att låna häst.
*ringer Linda och bokar en plats*
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: