Tråkigt väder men ridning i helgen ändå

2010-05-16 / 18:53:13
Tjoo
Så är det ännu ett slut på en vecka. Tiden går så himla fort så jag hänger inte med längre.
Vädret har inte vart så jätte roligt under helgen men har ändå tagit mej två ridpass :) Sen har det blivit en hel del Wii spelande.
Lördag- Regnade hela förmiddagen men så helt plötsligt sprack det upp och blev glassande sol. Kvalmigt som tusan men ändock sol!! Ilade upp till stallet för att hinna rida innan det började regna igen. Älsklingen min gjorde iordnin allt i stallet så det va bara för mej att sadla på och ge mej iväg. Blev ett litet pass på Jumjum på grannens ridbana. Va dömt att misslyckas redan från början. Kändes som att man nästan inte fick någon luft. Och Jumjum va allt annat än sugen på att fokusera på nå arbete. Hoppade och skuttade och va spänd i hela kroppen. Rädd för allt och ingenting. Va ingen idé att försöka kräva något av honom alls. Så vi lallade mest runt och försökte få honom att slappna av lite. Fick ju iaf rida i nya sadeln :)
Söndag- Inge vidare väder idag heller. Men så kom jag på att jag faktiskt inte dör om jag får lite regn på mej. Så det blev en liten skogstur med Jumjum idag. Fick jogga på i lugnt tempo och det va han nöjd med. Även om han nog gärna velat springa lite fortare. Han såg dock spöken under varenda kotte och sten även idag. Men va pigg och framåt och glad över skogsturen. Sen fanns det ett yttepytte litet hinder på stigen. Jumjum laddade gärnet och flög en meter över den lilla hindret ev en kvist på 1dm *fniss* Kvisten raporterade iaf om att han va nörjd och tacksam över at tvi inte stanpade på den.
Både jag och hästen (och kvisten) överlevde fast det små duggade lite. Sadeln verkade inte ta skada av vädret heller :)
Nu har vi precis ätit köttbullar och mos och planerar väl att ta kvällen.
Hoppas att dte blir lite energi över under veckan åxå så jag kan rida lite. Håller tummarna för at tfå vara med på nån hoppträning denna veckan åxå. Är ju så himla kul!! Hoppas at tdet finns nån plats ledig för lilla mej.
Ha en trevlig kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: