Sjukt varmt inne

2010-05-20 / 20:27:18
*pustar och flåsar*
Här är det varmt som tusan. Kände av det i fm men trodde att det va för att dte va varmt ute. Men så började jag känna att det kanske va lite väl varmt inne. 30 grader visade det sej i hela huset. Gick in i pannrummet och såg en strikt blinkande lampa som blinkade på luftpumps monitorn. I lite lätt panik av värmen ringde jag till firman som satt in all värmen. Jag förstor inte honom och han förstod inte mej. Inte hade dom tid att komma ut och kolla på det idag heller. Han sa att jag skulle stänga av monitorn och det gjorde jag. Men efter nån timme va elementen fortfarande varma som satan och inget hade blivit avstängt. Så jag tog ett eget beslut att slå strömmen på både pumpen och pannan. Mycket möjligt att jag inte borde ha gjort det, för nu har vi inget varmvatten. Temperaturen har iaf gått ner till 27 grader nu. Får väl hoppas på at tdet inte blir vinterstorm i natt och massa minus :) Dom kunde komma och kolla på det imorgon iaf. Innan dess får jag väl röja järnet så det går att ta sej in till grejerna.
Har åskat nå grymt idag åxå. Strömmen gick en sväng men vad gör väl det när man redan stängt av allt :) Men misstänker att elräkningen drar iväg lite när värmen stått på max hela dagen. Hur som helst har jag haft det varmt och jädrigt under dagen. Lite komiskt är det ju ändå att jag satt inne och trodde att dte va så varmt ute när det egentligen va inne som det va fel ;)
Började läsa nr 24 i isfolket i morse och nu har jag precis börjat med 25an. Så dagen har bestått i ganska mycket läsande. Men kände att jag behövde ta det lite lugnt idag. Har ju hållt på en hel del ett tag nu.
I morgon får jag gå upp med tuppen så jag hinner städa lite innan jobbet. Iaf i tvättstugan. Är ett berg att bestiga innan man kommer fram till pannan och alal dess knappar och funktioner :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: