Ridpass med båda hästarna

2010-05-02 / 20:14:07
Tjoo
Idag har det vart sådär härligt väder.
Vaknadevid 10 med massa energi. Ännu mer energi fick jag av att solen va framme. Så det gick ganska snabbt att fixa sej iordning för stallet.
Där red jag först Gino ett litet pass på fältet. Han va pigg och framåt och jobbade på riktigt bra trots att han inte är i så god form. Strissade upp sej små stunder men annars höll han sej lugn. Blev bara lite störd av att sadeln glider fram.
Efter att jag va färdig med Gino fick Jumjum sej ett pass han åxå. Där blev jag förvånad för han va riktigt mjuk och lugn och samarbetsvillig. Trodde han skulle va het som en kamin, men ICKE. Va en fröjd att rida honom.
Kan lova att jag sliter som ett djur med att försöka få bukt på min stelhet under ridningen. Det går en kort stund sen är jag tillbaka i den stelopererade possitionen. Men jag ska jobba på sitsen och träna och vara mer uppmärksam på hur jag spänner mej och varför.
Älsklingen va med och tog lite bilder när jag red Gino. Tyvärr glömde vi bort det när jag red Jumjum. Men det kommer nog fler tillfällen till det :) Några av bilderna kommer i slutet av inlägget.
Letar efter en hoppsadel till Jumjum nu. Hoppas att jag hittar någon riktig bekväm. Är väl inte lika svårt att hitta en sadel till honom som det är till Gino.
Sen har Mini vart hos veterinären idag igen och fått sin andra spruta i behandlingen. Både jag och veterinären tycker att hon redan börjar se mycket bättre ut. "såret" har torkat ihop och krymt oc hdetta bara på nån dag. Hoppas det fortsätter så. Hon ska få en spruta på tisdag och sen en på torsdag. Så får vi se vad som händer sen.
Ja denna dagen har vart riktigt bra. Önskade att jag haft denna energi varje dag. Men det brukar ju inte hålal i sej allt för många dagar tyvärr.
Här komemr några av bilderna på mej och Gino. Små bilder går som vanligt att klicka på för att se dom större.












Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: