Ny sadel och utrustning till Jumjum

2010-05-11 / 15:02:47
Tjoo
Idag har jag vart på shopping stigen :)
Åkte in till hööks vid 11 och provsatt sadeln jag funderat på att köpa till Jumjum. Den kändes bra så jag köpte den *fniss* Men eftersom den är brun så måste man ju ha ett brunt träns och bruna stigläder åxå. Så även det blev köpt. Men ska amn ha så fin utrustning på hästen så måste man ju se fin ut själv åxå, så det blev ett par chaps till mej. Jätte fina svarta med rosa blommor på. Ibland är det bra att kunna ha barnkläder *asg*
Hela rasket gick på en del och det ekar lite på mitt konto. Men har ju funderat på ny sadel till Jummis ett tag. Så jag tyckte att det va lika bra att slå till :)
Sen snabbt iväg till stallet för att prova och testrida den. Blev inte besviken alls faktiskt :) Den va grymt skön att rida i. Fick bra stör i den och man kände verkligen hur mycket den gjorde nytta med balansen. Även Jumjum verkade gilla den. För han va mycket pigg och framåt och rörde sej mycket bättre än han gjort på ett tag.  Men ska fortfarande försöka få ut en som ka nkolal igenom kroppen på honom.
Är riktigt nöjd med mina inköp för dagen!
Sadeln är en Thorowgood T6- showjumper av Robert whitaker. Flatback som jag velat ha.
Bilder på Jumjum i sin nya outfit.

Det nya tränset. Syns ju inte så bra men det är bling på pannpandet. Jumjum ser sådär charmigt butter ut som vanligt :)

Sen dom jätte snygga chapsen. Gillar dom rosa blommorna :thumbup:

Kommentarer!
Postat av: ERICAPERZZON

Funderar själv på en sån sadel till mitt varmblod:) Är den du har på hästen normal eller vid?:)



/E

Kommenterat - 2010-05-16 / 23:04:13  | URL - http://ericaperzzon.se
Postat av: ERICAPERZZON

Svar: Ja hon är söt:)

Jasså, jag ska prova en vid imorgon och jag hoppas att den passar:P Hon påstog nämligen att det inte gick att byta järn i just den sadeln:/

Det är ju en djungel det här med sadlar:P



/E

Kommenterat - 2010-05-17 / 22:48:37  | URL - http://ericaperzzon.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: