Jumjumär stel

2010-05-10 / 18:22:54
Tjo
Idag har jag jobbat en stund på morgonen. Men fic kgå lite tidigare för att hinna till af. Tur va väl det för där va det en evigheters lång kö och väntan. Men efter en timme va det min tur. Väl inne gick allt ganska fort.
Efter det åkte jag hem och bytte om och hämtade hundarna ocg for iväg till stallet. Mamma va med och hjälpte mej lite. Blev ett ridpass på Jumjum. Men även idag va han seg och motsträvlig. Fick driva fram honom och det kändessom att han inte tog ut rörelserna med bakdelen. Han kändes inte alls fin. Inte heller när jag skrittade ut på en tur blev det bättre. Annars har jag ALDRIG behövt driva fram honom på turer. Så något står inte rätt till.
Nu har jag mailat en Equiterapeute som ska få komma och känna igenom honom. Får väl se när vi får en tid och vad som hittas då. Lika bra att kolla upp honom innan jag börjar sätta igång honom ordentligt så han inte går och belastar någon kroppsdel i onödan. Vill ju inte att han ska gå och förstöra sej under igångsättningen. Sen är det väl bra att behandla honom innan det blir större problem. Hoppas att det inte tar allt för lång tid innan vi får en tid.
Med detta så är det säkert att det blir låne häst på AR-träningen. Hade väl iofs bestämt mej för att det blir det bästa ändå, men nu fick jag ju bekräftat. Så får jag och Jumjum ta det lugnt ett tag till. Får väl försöka skritta honom lite lugnt så han iaf får röra lite på sej.
Att det alltid ska komma något ivägen när jag känne ratt jag är på G :(

eftersom min centrerade text inte funkar så får detta inlägget seut såhär.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: