Jakten på den bästa fånggrimman

2010-05-03 / 19:41:35
Tjoo på er
Idag har jag hållt igång sedan tidigt i morse. Började ju som vanligt på jobbet. Där red jag en tur på Forshaga hästen Giffe. Blev ett par varv på galoppbanan i mycket lugnt tempo. Sen red vi ner till älven så han fick plaska lite. Blev en helt annan häst då. Han tyckte att dte va jätte kul och blev mycket piggare på hemvägen.
Efter jobbet åkte jag till ica och hämtade ut 6 nya böcker :) Sen hem och åt. Ganska så direkt så åkte jag upp till mina hästar. Blev en lång stund i stallet. Va väl där i 6 timmar. Sen har jag vart till hööks och färjestad shoppen och letat fånggrimma till Hannes. Hittade en som skulle fästas på grimman. Men den tyckte jag inte om. Den tryckte så på näsan. Så iväg till färjestad igen och bytte till en mer munkorgs liknade. Men det gick ju inte heller. Valde en storlek för liten. Så nu måste jag in och byta den imorgon igen :( Blir ett jädra åkande.
Hade redan innan stallet bestämt att rida Jumjum. Men eftersom dom släppts i ny hage idag så va inte JUmjumalls sugen på att komma in. Men motionera ville han tydligen för han sprang säkert ett helt travlopp i räserfart och brallade runt. När jag väl fick tag på honom så rann svetten av honom. Men blev en liten lugn skrittur på honom iaf. Behövde ju få lugna ner sej lite. Sen fick han sej en dursch. Antar att han komemr va lite stel imorgon :)
Är lite nojjig med Hannes nu när dom kom till ny hage. Tror att minsta lilla grej visar att han har fång. Därför detta farande efter fånggrimman idag. Men det är ju inte direkt mycket gräs i denna hagen heller så jag hoppas att han klara sej till i morgon iaf.
Har ni fånggrimmor på era ponnisar? Vilken sort och hur får ni dom att sitta kvar och rätt?
Mamma har vart med i stallet under dagen och det har vart en jätte mysig dag med sällskapet och det fina vädret.
Nu är jag iaf trött och sliten efter dagens energiboost. Blir inte många mer krafttag idag. Ska kolla på Bonde söker fru som börjar idag.
Ha en trevlig kväll!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: