Hopptränat igen

2010-05-19 / 19:39:27
Tjoo
Idag va jag med på hoppträning för Johanna igen. Fick låna Murray även denna gången. Idag hoppade vi studs. Har alltid tyckt att det vart lite läskigt, men det gick ju jätte bra. Kändes som att det gick bra iaf. Kändes som att sväva fram mellan hindren :) några bommar och sedan 3 skutt. Blev lite studsboll över det hela :) Sista skutett blir riktigt högt (för att vara mej) det låg på ca 80. Går inte att beskriva känsan på va kul och härligt jag tycker at tdet hoppa igen. Självförtroendet stiger sakta men säkert. Ska va med nästa onsdag igen. KUL!!
Undrar om man någonsin komemr kunan hoppa studs med Jumjum. Tvivlar på det. Han kommer väl ladda gärnet och ta alla hinder i ett svep. Galoppen kan han ju inte heller. Har bara hoppat honom i trav. Men träning ger färdighet. Och får jag fortsätta att träna med gämna mellanrum så kanske man får lite haj på det. Roligt är det med hoppning iaf.
Jummisen fick vila idag eftersom jag tyckte att jag ridit nog för dagen. Men har vart in till hööks och färjestad och letat "hårdare" chaps eller stövlar. Provade allt som fanns men inget ville passa. Åxå är det för vid eller för lång elelr för kort eller något annat fel. Blev en billig shopping runda iaf.
I stallet blev det lite mysig fika i solen.
Nu har vi grillat och käkat fläskfilé och potatisgratäng. Första utegrillningen iår :)
Nu ska vi kika på Anna anka och slappa lite.
Söta Murray
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: