Hannes munkorg =)

2010-05-04 / 20:24:23
Tjoo
Imorse va jag sådär full i farten igen. Vaknade vid 10 och va i stallet strax efter 11. Då hade jag ändå hunnit till färjestad och bytt ut fånggrimman. Blev en vattentunna inköpt åxå. Va i stallet några timmar och pysslade och provade grimman på Hannes. Men blev ingen ridning. Ka väl säga att Hannes inte alls va så nöjd med denna satans skapelse att ha på näsan. Men åxå vänjer han sej eller åxå mördar han den. Det är spörs å se :) Vet dock inte om han får in något att äta alls genom det lilla hålet. Men det lär han väl sej snart. Annars får man väl skära upp hålet under lite lätt. Vatten kunde han dricka utan problem iaf. Nu har jag verkligen gjort allt för att han inte ska få fång. Bryter det ut så har jag iaf gjort det jag kan.
Mini har vart hos vet och fått sin 3e spruta. Hon ska ha en till på torsdag men det blir nog den sista. Såret hon hade syns knappt längre så det har ju verkligen gjort verkan :thumbup: Pigg är hon åxå, för nu jagar familjen Kattis varandra ute på altanen och klättrar som tokar.
Känns skönt att ha orkat ta sej an saker helt på egen hand utan sällskap. Har ju inte haft så mycket ork till något en längre tid och har alltid haft hjälp i stallet på något sätt. Men idag klarade jag mej dit själv. Det jag främst har svårt med är att komma igång och göra saker. Är jag själv vågar jag mej knappt ut. Blir nervös av att köra bil och bara grejen att komma iväg ut genom dörren är ett stort projekt. Men det brukar gå lättare när jag väl har tagit mej från A till B. Sen att ork och energi sällan finns till att jag ska klara av att göra för mycket är ju åxå en nackdel. Men pga detta så blir jag ju så glad och nöjd med mej själv för minsta lilla grej jag klarar att göra. Klarade ju tom att åka till shoppen själv. Igår blev mamma med första turen sen blev älsklingen med andra turen.
Det är små framsteg men ändå ett litet snäpp närmre  det rätta jaget.
Nu är man lite små sliten och kollar på tv. Hade planerat att se en film som gick på canal +, men den kanalen skulle ju givetvis inte funka bara för detta. Inte fanns filmen att hyra heller :mad: Så det fick bli äntligen hemma istället.
Här har vi bilder på Hannibal the cannibal :cool:


En död Hannes

Men som tur är så återuppstod han
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: