Equiterapeut kollat J och träning med G

2010-05-31 / 21:40:07
Tjoo
Nu är jag lycklig! Linda ringde mej förut och hade fixat på Equiterapeuten Hanna skulle komam ut och kolla Jumjum. Har ju tyckt att han inte rört sej ordentligt med bakdelen. Jag hade rätt i det. Han är lite sne i beckenet. Först fick han stå med magnettäcke på sej. Detta tyckte ju han va lite konstigt när det va så varmt :) Sen började hon massera och knäcka lite i honom. Han njöt och tyckte verklige ndet va skönt. Han stod där och smaskade och pillade med mulen. Sen provade vi sadlarna och såg hur dom låg.
Jummisen visade resultat direkt efter när han kom ut i hagen. Han brallade runt och såg jätte nöjd ut ♥
Denna Hanna som behandlade honom är den personen jag va på träning för i helgen. Nu hade jag turen att få träna för henne med Gino. Helt underbart att få träna med sin egna häst. Inga fel på honom inte, förutom att han är tjock :) Han skötte sej jätte bra och man såg verkligen hur han tänkte och ville göra rätt. Hanna provred honom åxå. Alltid kul att se någon som kan, rida sin häst. Så nu ska vi kämpa för att komma igång och få ner honom lite i hullet. Även få ner huvudet lite.
Den 16e kommer hon igen och sak behandla Jummisen igen och då får jag även ett träningspass igen. KUL!!!!
Jummis fick lite tränings övningar som ska göras ca 3 gånger i veckan. Ska gå över bommar/stockar så han får lyfta på benen och röra på beckenet.
Så kul att få ha tränat igen!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: