Tömkört Hannes för fösta gången

2010-03-14 / 20:27:12
Tjoo
Då va ännu en helg över.
Denna helgen har vart väldigt lugn. Läste ut Eclipse idag och börjat på Breaking dawn på engelska.
Men har även vart i stallet idag. Solen va framme och det va riktigt härligt väder. Om det inte hade vart för den lömska isen som täcker hela backen så skulle allt va perfekt. Inte lätt att gå som en 95åring över isen och va livrädd för att ramla :)
Idag tömkörde vi Hannes för första gången. Med vi menar jag givetvis ägaren till Hannes (min Älsking♥) Va inte bara första turen för Hannes utanb även första tömkörningen för Johan *fniss* Jag gick bakom och "styrde" medans Johan gick fram och höll i Hannes. Dom skötte sej väldigt bra båda två.
Blev bara nån vända på grusvägen ner till stallet. Ville ju inte ta i för hårt första gången och misslyckas. Bättre att ta det lugnt.
Varken selen eller bettet störde Hannes. Men han förstår ju inte riktigt vitsen med att någon drar i munnen på honom. Så man får va jätte försiktig.
Är iaf helt nöjd med första turen.
Sen kanske ni kommer ihåg att jag frågade efter en svängel för ett tag sedan. Idag slutade jag leta. För när jag frågade stallägaren så öppnade han en dörr jag aldrig vart in i stallet. Där inne fanns massa gamla grejer från förr i tiden. Kedjor och linor och massa skoj. Och mitt i allt så låg det en svengel. Möjligen en till :) Tänk vilken tur man kan ha. Så nu har jag helt plötsligt allt som behövs. Även skaklar till gamla slädar som man åxå kan använda sej av under träning. Helt perfekt :thumbup:
Fast får väl ta en sak i taget. Kan ju va bra om han kan svänga innan jag börjar med en massa konstigheter. Men kan ju prova på dom stora hästarna någon dag. Fast isen får försvinna först :)
Så helgen har vart lugn och skön med det jag gillar att göra mest= Umgås med min älskling och mina djur.

Imorgon är det en jobbigare dag dock. Ska på möte med AF, Fk, läkare och psykolog. Mamma följer med som stöd. Misstänker att det kommer att bli väldigt jobbigt men har bestämt mej för att inte oroa mej allt för mycket innan. Hoppas iaf att det som är viktigast kommer upp i mötet så alla vet om det.
Får återkomma i morgon om hur det går.
Ha en trevlig söndagskväll!

Ps. Mini har vart helt svullenfri hela helgen. Hoppas att det håller i sej. Kanke va det fodret, sanden eller kanske doftgrejen jag hade på väggen. Vem vet. Men bättre är hon iaf. Ds
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: