Stallpyssel en solig dag

2010-03-07 / 19:28:55
Tjoo
Idag har det ännu en gång vart helt underbart väder ut.
Vi åkte upp till stallet ganska tidigt för att se så allt va bra med hästarna. Alla tre stod på alla ben ute i hagen. Gino tätt intill Hannes och Jumjum lite surande en bit bort.
Det verkar funka bra att ha dom tillsammans. Det va lite lugnare idag men fortfarande massa bus. Men dom kunde lungt stå och äta sitt lunch hö utan att bråka. Givetvis stod dom svarta och åt i samma hög. Funderar lite på hur mna ska kunna ha koll på hur mycket Hannes äter nu när han har fri tillgång till dom stora hästarnas hö. Men han verkar inte va den ponnyn som äter bara för att äta. Så det ska nog gå bra.
Först pysslade jag och älsklingen med att bygga upp volten igen. Tråden har vart nere där nu när Hannes stått i den hagen. Men nu ska han ju inte stå ensam längre så då är det kalas om volten kan fungera som motionerings plats igen. Jag fixade trådarna medans älskling skottade en stig runt i volten. Hästarna måste ju ha ett spår att gå på *fniss*
När vi va klara med det fick Jumjum inviga den. Fast det blev mest runtstrosande. Underlaget med dom knockliga snön va inte så bra :(
Sedan kastade jag på honom selen och tog en liten tömkörnings promenad. Det gillade han. Va väl skönt att få komma ut och röra på sej lite och komma bort från kärleksparet i hagen :) Sen uppskattade han nog Jumjum tiden åxå.
Efter massa pyssel fick ha gå ut till dom andra igen.

Nu på kvällskvisten efter att ha kommit hem så har jag legat och läst lite i New moon (engelska versionen) och bara slappat. Gillar verkligen att läsa nu som avslappning. Samt den nya utmaningen med engelska böcker. Gick ju fortare än jag trodde att läsa ut första boken. Nu är jag snart igenom halva andra :) Sen har jag beställt dom sista två i hela sagan. Lika bra att ha dom tilljängliga innan jag läst ut denna *fniss*
Nu ska det lagas mat här. Blir wook gryta ala Werre idag. Dvs wook utan grönsaker :)
Jumjum ute i volten. Som ni ser är det ganska mycket snö

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: