Läst ut Genom dina ögon

2010-03-02 / 10:41:50
Tjoo
Jaha då va ännu en bok utläst. Denna gången va det Genom dina ögon av Stephanie Myers. Hon som skrivit Twilight böckerna.
Även denna boken va väldigt bra.
Som hon själv beskrev den. En bok om aliens för såna som inte gillar alien böcker.
Den är den tjockaste boken jag någonsin läst. Tom tjockare än Köplust. Men det tog mej bara 3 dagar att läsa den.
Är stolt över mej själv att jag haft så mycket tålamod med att kunna sitta still och läsa. Skönt att kunna släppa verklighetens stress och ångest och komma in i en annan värld. Antar att det ärjust därför jag kommit igenom 4 böcker på bara 2 veckor. Och nu väntar jag ju på att en lite större utmaning ska komma med posten. Twiligt på orginalspråket. Hoppas att jag klarar av att förstå. För alla säger att den är bättre i orginalet.
Har så mycket press och ångets just nu. Mycket som händer som jag inte riktigt orkar med egentligen. Men har inget val än att försöka uthärda. Nån gång måste det ju lugna ner sej. Så jag antar att böckerna bara har hjälp mej att släppa verkligheten ett tag.

Känner mej lite stressad över vad som ska hända efter sista mars. Då detta program jag går är slut. Hur planerar AF och FK vad dom ska göra med mej. Hoppas verkligen att dom förstår att jag mås så dåligt så jag inte bara kan bli utkastad i arbetslivet. Skulle aldrig klara den pressen. Är så lycklig att jag fått var på Bergsgården under denna tiden. Där jag blir förståd och får det stöd som jag behöver. Det gör mej så ledsen att veta att i slutet av månaden kanske jag inte får vara kvar där.
Men hoppas att fk och af får lite info om hur dåligt jag mår på mötet som min psykolog fixat. Där läkare, psykolog och dom andra ska vara med.
Dom säger att tanken med detta programet inte va att jag skulle må sämre. Men det har jag ju onekligen gjort eftersom jag nu provar nya mediciner.
Jag har knappt energi till att klara vardagen. Då kan dom väl inte tro att jag kan gå ut och jobba vart som helst? Mest av allt önskar jag att jag får vara kvar på BG ett tag till där jag känner mej trygg och trivs så bra.
Men fram till sista mars vet jag inte vad som kommer att hända när tidne tagit slut.
Eftersom jag redan har så stor ångest över allt så gör det inte precis saker lättare när jag inte vet vad som kommer att hända.
Men jag antar att tiden får avgöra detta.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: