Inte hört nå från vet än

2010-03-05 / 19:44:09
Tjoo
Veterinären har inte ringt än ang Minis blodprov. Antar att dom inte hunnit få svaret. Detta gör ju att man blir mer orolig. Hade hoppats på att få en liten hint om vad som kan va fel. Men nu får jag väl vänta tills på måndag. Gillar inte att stå helt ovetande såhär.
Imorse va MIni svullen i ena frambenet istället för det bakre som igår. Fattar inte vad det kan va när det flyttar på sej och att det går så himla fort. Hoppas att det snart kommer ett svar på vad som felar iaf så man förhoppningsvis kan hjälpa henne att bli bättre.

Dagen började jag på jobbet. Vart jätte soligt och fint. Men imorse när jag skulle till jobbet va det -18 och svikallt.
Jag och A tog en promenad med några av hästarna. Jag tog givetvis med mej favoriten Calle :) Provade att rida på honom en bit och det hade han inget emot. Han spatserade på i rask takt lika glad som innan.

Efter jobbet har jag suttit och väntat på att vet skulle ringa. Roade mej med den engelska Twilight. Måste säga att det går mycket lättare att läsa den än vad jag hade trott. Har inte mycket kvar av den nu. Som tur är så fick jag hem den engelska New moon med posten idag *fniss*

Mamma tog hästarna åt mej idag. Fick ett sms där hon frågade om alla hästarna skulle stå i samma hage. Hm, NEJ!
Hannes hade tagit sej ut ur sin hage och spatserat in till do mandra två. Vet inte hur länge han vart där inne men dom hade sprungit en hel del för dom va svettiga.
Men dom verkade inge ovänner. Gino va överlycklig över att ha Hannes att busa med. Jumjum stod och solade sej och verkade inte alls bry sej om inkräktaren. Men antar att han redan jagat sej trött.
Mamma va kvar i stallet en stund och kollade dom och det verkade lugnt. Gino "tuktade" Hannes lite men mest bus. Hannes kan helt klart försvara sej. Han bet Gino i benen så stackars Gino stod på knä för att va i samma höjd.
Hade inte blivit några större skador på någon av dom iaf. Gino blödde lite på ena frambenet men det va inget synligt sår. Hannes va mest blöt av svett. Så han fick en pyjamas :)
Fast imorgon får han stå i sin hage igen så länge han stannar kvar där. Så får jag släppa ihop dom när jag är med och kan se hur dom reagerar. Känns bättre att se så det inte blir större skador utan att man vet om det.
Hur som helst verkade ju inte hästarna ha velat döda varandra *fniss*
Mamma lyckades få till en bild. Jag får försöka ta fler när jag är med.
Piff och Puff
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: