Grattis Hannes som fyller 2 idag

2010-03-16 / 10:42:07
Grattis Grattis min lilla ponny ♥
Har ju inte haft honom så länge än. Men ser fram emot alla åren tillsammans. Ska bli roligt att följa hans utveckling.
För er som inte redan vet vår historia så kommer den här :)
Hannes stod på Bergsgården innan vi köpte honom. Så redan där började jag gilla honom. När jag sedan fick frågan om jag vill köpa honom gick allt ganska fort. Pratade lite med min älskling om det hela och tillslut så blev han hästägare *fniss*
Hade tänkt många gånger innan att det vore bra med en liten sällskapshäst till dom andra två. Så vet man att man kan åka iväg med en och träna utan att den andra blir kvar själv hemma.
Hannes är en väldigt lugn och cool kille. Har aldrig vart med om en så stabil unghäst innan. Han är helt super att hålla på med. Har heller aldrig vart med om en så pigg shettis tidigare. När man är ute på promenader så skuttar han och tacktar och tycker allt är jätte kul. Han är med på allt.
Han har mycket egna ideér dock. Och har han kommit på en sak så gör han det direkt. Tex den gången vi va ute på promenad och han kom på att han skulle rulla sej mitt i vägen :)
Han valde själv att han ville gå med dom stora hästarna i hagen och det visade han helt enkelt med att smita in i deras hage. Och där står han nu.
Vi kommer att ta det lite lugnt i arbetet men börja lite smått med träningen. I framtiden kommer han väl mest bli körd. Men eftersom han verkar bli en ganska stor shettis så kommer jag att rida in honom åxå. Med min fjädervikt kommer nog inte det att bli några problem.
Så änu en gång får jag tacka Bergsgården för att dom gjort mej en lycklig delägare i en så underbar häst. Sen att få dela honom med sin Älskling är ett stort pluss.
Här kommer lite bilder från tiden jag haft honom. Sist kommer även ett filmklipp som jag filmade innan jag bestämt mej att köpa. Som ni säkert kommer förstå när ni sett filmen så va det inget svårt val efter det.





















Här har han precis blivit utlastad och anlänt till sitt nya hem.






Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: