Mys i stallet men action på hemvägen

2010-01-26 / 19:28:32
Tjoo
Har precis käkat god mat. Wookgryta utan grönsaker. Lite specialare så när det gäller mej som inte äter grönsaker =)

Vart upp till stallet med Mammi som sällskap. Pysslade och dolade en stund i stallet sedan tog vi en liten promenad med Hannes. Men den blev inte lång då jag insåg ganska snabbt att han inte skulle bli trött av en liten promenad =) Så ut på fältet och longerade honom istället. Han fick ta i och pulsa i den djupa snön. Men han va lika pigg och glad för det.
Han gick jätet duktigt på volten. Börjar hajja vad det är man vill få ut av en longering, dvs att han ska gå runt i en ring och INTE börna järnet åt ett håll med mej efter *fniss*
Hämtade ut täckena till honom idag åxå. Men ack så stora dom blev. Så jag skickade med dom hem till mamma så får vi se om hon kan sy till dom lite. Går ju inte byta dom när dom va på rea =(
Hade iaf en jätte mysig stund i stallet med Mammi och hundarna. Släppte hundarna på fältet i hopp om att dom skulle springa av sej lite energi. Men 30cm höga hundar tyckte inte alls att det va lätt att springa runt i snön som va högre än dom =)
När jag åkte hem från stallet hamnade jag mitt i värsta action dramat. Först mötte jag en backande polisbil med blåljuset på. Strax efter det ser jag en polis spatsera runt ute på ett gärde med en spårhund. Jaha tänkte jag, dom är väl ute och dammar av grejerna. Men så kommer jga ut till hynboholmskorset och ser ännu mer blåljus ute på vägen. Gissa om jag blev nyfiken. Har grubblat länge på vad som hade hänt. Och har väntat länge på att nån tidning skulle skriva om det. Tillslut står det om det i vf. Action i hynboholm
Fatta vilken lättnad att få veta vad som hänt.
Kram♥
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: