Pratat med djursjukhuset

2010-02-13 / 21:02:24
*slappnar av lite*
Ringde in till akuten för att rådfråga. Vetten sa att det mycket väl kunde vara en allergisk reaktion på något. Det va ganska vanligt att unga katter fick sådant. Dom har ju inte hunnit bygga upp så mycket försvar än.
Sedan är det ganska vanligt att unga katter (även äldre då) kan leka och hamna på något dumt sätt.
Men eftersom jag inte hittar något sår i eller runt ögat och att hon inte ser irriterad ut någonstans. Så tyckte hon att jag kunde avvakta. Men hennes ögon i sej ser oskadda ut och inga sår. Men började det att rinna eller se konstigt ut skulle jag höra av mej imorgon för då kunde  det vara någon infektion hon fått.
Kunde bli värre under kvällen med svullnaden men så länge det inte ser irriterat ut så kunde jag vara lugn.
Känns grymt skönt att man pratat med dom och att dom inte tyckte att jag akut skulle åka in med henne. Nu kan jag slappna av och ta det lugnt.

Har vart en fullspäckad dag i övrigt åxå. Började med stallet på fm. Dit kom paranteserna åxå så vi tog en långpromenad med hundarna i det fina solskenet. När stallet va klart åkte vi hem med hundarna och begav oss in till stan.
Först in till bergvik och fixade mej en ny keps (börjar länga efter vår) Nu är jag ju ständigt mössbärande :)
Sedan skuttade vi in till IKEA och köpte lite ljus, en lampa och gardiner. Sen några leksaker till hundarna.
Efter ikea svängde vi in och tvättade min bil i den där tvättgatan som finns ute på bergvik. Snacka om att känan sej instängd ;)
Avslutade shoppingen med att käka på BK.
Just det va till Pets innan stallet åxå. Där köpte jag aktiverings bollar till hundarna. Lite ska dom väl få slita för maten *fniss*
Lite bilder på det som blev inhandlat.
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: