Mini har svullnat upp

2010-02-13 / 19:47:08
Sitter här i valet och kvalet om man borde ringa till djursjukhuset eller inte.
Mini har svullnat upp runt ögat. Vad jag kan se så finns inget sår eller syn på nå skada. Ser nästan ut som en allergi reaktion eller något. Hon äter och dricker. Leker och beter sej som vanligt. Verkar inge öm när man tar i henne. Men hon är ju inte den som direkt vill gosa och bli klappad i vanliga fall heller. Men hon skriker inte när man tar i henne. Det rinner inget ut hennes öga och ser inge irriterat ut själva ögat heller. Utan är bara svullen.
Märkte inget av detta i morse, men kanske är jag en dålig kattägare som inte va tillräckligt uppmärksam på detta. Märkte det vid 19 tiden. Hon har inte blivit sämre men inte bättre heller.
När man ringer till djursjukhuset så säger dom att man kan ringa till jouren OM det är riktigt akut. Ska jag anse att dte är riktigt akut eller ska jag avvakta tills i morgon och se om det blir bättre?
Känner mej som en dålig djurägare nu kan jag lova. Försäkrad är hon ju inte än heller. Vilken gör att valet att ringa blir ännu svårare.
HJÄLP vad tycker ni? Bilder på lilla Mini



Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: